iranphe.ir



9 راه برای داشتن شکمی تخت

میانگین امتیار کاربران: / 13
ضعیفعالی 

 

شماره 1: بهبود وضعیت ایستادن

وضعیت درست ایستادن

با دولا دولا شدن و گوژ کردن چیزی درست نمی شود. وضعیت درست ایستادن می تواند کمک کننده باشد. برای استقرار بهتر گوش ها در امتداد شانه ها، شانه ها در امتداد مفصل لگن، مفصل لگن در امتداد زانو و زانو ها در امتداد مچ پا قرار می گیرد. جلوی شانه ها را همانند لباسی که از آویز آویزان شده نگه بدارید. شکم خود را صاف نگه داشته و سعی کنید وزن بدن بر روی هر 2 پا به اندازه مساوی قرار بگیرد.

شماره 2: به تمام عضلات بدن فکر کنید

تربیت بدنی و علوم ورزشی

داشتن شکمی صاف بدون قوی بودن عضلات دیگر امکان پذیر نخواهد بود. پس به فکر قوی کردن عضلات پا، بازو پشت و ... باشید.

شماره 3: حرکت پارو زدن

حرکت پارو

به حالت ایستاده، پاها را به اندازه 4 انگشت از هم جدا کنید. دستان خود را در هم قفل کنید. حالا همانند پارو زدن دستان خود را به طرفین حرکت دهید. همزمان با حرکت دست زانوی طرف موافق را بالا بیاورید. این حرکت را 20 بار انجام دهید.

شماره 4: حرکت ضربه ی گربه

ضربه گربه

در حالتی که پاهایتان کنار هم قرار دارد دستان خود را مثل بال های یک هواپیما باز کنید. همراه با بازدم پای راست خود را بلند کرده و همزمان دستان خود را به هم بزنید. و با یک دم به موقعیت اول برگردید. با هر دو پا به صورت متناوب و 20 بار این حرکت را تکرار کنید.

شماره 5: حرکت باز و بسته کردن زیپ

حرکت زیپ

راحت بایستید و دستان خود را زیر چانه تان قرار بدهید. همراه با بازدم دستان خود بدون جدا کردن از بدن پایین برده و 2 ثانیه نگه بدارید. همزمان، پاشنه های خود را بلند کنید. حرکت را شل و ول انجام ندهید. با حرکت دم به موقعیت اول برگردید. این حرکت را 20 بار انجام دهید.

شماره 6: بررسی رژیم غذایی خود

رژیم غذایی

بدون توجه به رژیم غذایی میتوانید تمرینات ورزشی را تا هنگامی که قیمت ریال از دلار بالاتر برود انجام بدهید ولی هیچ نتیجه ای نگیرید!! همیشه با آنچه می خورید توجه کنید. کمتر بخورید و بیشتر تمرین کنید. بر روی کالری مصرفی خود کنترل داشته باشید.

شماره 7: بربس اختیاری

بریس

این هم یک حرکت اختیاری برای کسانی که امکاناتش را دارند.

شماره 8: اهداف واقعی برای خودتان ترسیم کنید

beyonce

ژنهای شما ممکن است نقش مهمی در شکل اندام شما بازی کنند، اما این بهانه ای برای تنبلی نمی باشد. اهداف واقع بینانه و با توجه به اندام و توانایی های خود انتخاب کنید. شاید اندام Beyonce شما را تشویق کند ولی انتظار نداشته باشید که مثل او شوید.

شماره 9: صبور باشید

اهداف واقعی

هیچ راه حل سریعی وجود دارد. کلید موفقیت در حرکت آهسته، هدفدار و با انگیزه است. حتی کوچکترین تغییرات هم می تواند باعث لذت بیشتر شما از زندگی باشد.

موفق باشید.


اکبر فرید فتحی

کارشناس ارشد تربیت بدنی

تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران


 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

در خبرنامه ما عضو شوید

دکتر حمید قاسمی

iranphe for your business with Joomla ready to go. Launch your online home with iranphe.ir.